onsdag 15 april 2009

Stadion kl 00.50

Nu har jag för första gången i mitt liv lyssnat igenom skivan Pet Sounds med Beach Boys. Och det borde jag ju gjort för typ tjugifem år sen. Den var så jävla bra. Så var det sagt. Att hylla den känns överflödigt och tusen personer har sagt det tusen gånger tusen gånger bättre. Det är lite som att säga att gin & tonic går bra ihop. Men satans jävlar så bra den var!

Förövrigt så har jag suttit och drömt om att ha en liten bit land någonstans, med en liten stuga och någon ladugård. På den gården skulle jag odla potatis och annat. Ha grisar som springer runt och blir tjocka och gamla och dör av ålder och lathet. Om de är räddade undan slakt, all the better. Vore fint att ha en liten samling med Schindler-grisar :) Som man räddat undan en säker död

-men för att återkoppla-

så är det verkligen en dröm jag har. Att ha skogen runt hörnet, ett vattendrag någonstans i närheten och ljuvlig skogstystnad. Kaffe på kok och en veranda med utsikt över en dalsänka täckt av skog. En hund bredvid en, kanske goda vänner. Det är lustigt, jag flyttar till huvudstan och direkt drömmer jag om att flytta ut till morsan, mer eller mindre!

-och just det ja-

Fy fan så jävla bra skivan var!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar